vineri, 30 iulie 2010

wrong roadway

In ultimele 2 seri,am iesit la alergat,mai mult am reusit sa o ajut pe sora mai mica cu cateva minute in plus de stat afara."Infiltrandu`ma" in gasca ei (de aproximativ 11-14 ani) am putut sa retraiesc cateva momente din copilaria mea muuult mai "copilaroasa" as putea spune in comparatie cu a lor.Cu o frica foarte mare in suflet,totodata si cu o dorinta de a afla mai multe despre Luisa(sora mea),despre felul in care isi petrece timpul liber constat ca din punctul meu de vedere,as cam aresta`o la domiciliu.
Nu`mi vine sa cred cat de mult s`a schimbat tineretul si felul in care copii de azi isi petrec timpul liber.Observ cu indignare ca parintii unor copii imediat dupa ce ii intarca ii urca pe scutere si ii uita pe strazi pana la ore la care,eu la varsta lor,imi zisesem deja rugaciunile si probabil visam.Daca ar fi asta unica problema...Sa nu vorbesc ce limbaj au,sau faptul ca "fetili" noastre de 11-13 ani deja sunt indragostite,sau mai rau deja au iubit cu care se intalnesc pe stradute cat mai intunecate,cat mai ferite de vazul lumii.(nu ca nu m`as fi ascuns si eu pe stradutele alea,numai ca diferenta consta in 3-4 ani in plus)Casutele de mesaje pe telefoane sunt arhipline ,iar ascunderea "iubitilor" fata de parinti este un "must done".
Nu stiu ce afecteaza noua generatie,ori e incalzirea globala,ori lipsa rabdarii parintilor de a mai purta acele discutii cu copii lor gen:" stii,fiica /fiul mea/meu,aceasta perioada prin care treci se numeste pubertate,este varsta la care totul se schimba in ceva nou...s.a.m.d" Si sa nu`mi spuna cineva ca motivul acestor schimbari se datoreaza evolutiei omului si a societatii pentru ca nu cred.E mult prea grav ce se intampla,e mult prea devreme pentru multi copii sa iasa din cea mai frumoasa perioada de viata,doar din curiozitate sau ,evident datorita anturajului.
Cineva imi zicea de diferentele urban-rural,diferente care afecteaza cresterea unui copil.Desi la inceput ,era clar ca mediul urban, e mult mai "nociv" pentru un copil la pubertate,tind acum sa cred ca e la fel oriunde.Ce la tara nu gasesti un bar de unde sa`si ia copilu niste tigari la bucata si un flacon de "iluzii"sau la tara nu o pot lua pe cai gresite?Ba da pot,cu regret afirm ca multi deja au facut`o.
Pentru noi care deja am trecut de copilarie,ma rog sa zicem ca am trecut de perioada de copilarie nu de ea in sine,observam diferentele dintre ce a fost odata si ce e acum.Rezultatul:va fi o provocare pentru noii parinti care vor incerca sa`si educe fii.
Pentru mine deja este...m`am infiltrat deja printre ei,sunt mai mult decat muza lor,sunt prietena in care au incredere sa imi povesteasca totul iar eu sa incerc sa`i ajut.Cat despre sora mea,ghinionul ei ca are sora mai mare pentru ca nu ma voi opri niciodata sa o supraveghez sau sa incerc sa o ajut indiferent de greselile ,sau caile gresite pe care le va lua.O sa`mi multumeasca mai tarziu.Pana atunci,o sa fac in continuare pe detectivul care se afla intr`o misiune aproape imposibila.
Noapte buna :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu